Inredning: väggar och hyllor

Allmänt, Inredning / inredning, kaktus, krukor, ljus, ljuslykta, skor, tavla, tidningar, växter / Permalink / 0
Under en lång tid har jag varit missnöjd med mitt sovrum. Det har varit mörkt och oorganiserat. Jag har alltid haft problem med sömnen men missnöjet med mitt sovrum gjorde saken värre. Jag ville sova i en miljö där jag kände mig stressfri. Steg ett var att måla bort en hemsk gammal fondvägg.  Jag satte även upp tre hyllor (som ni ser på bilderna). De kostar i princip ingenting på IKEA men det gjorde så mycket för mitt rum att få upp något på väggarna.
 
Alla väggar i en neutral färg är en enkel väg till balans. Vill man sen ha en mer färggrann omgivning så kan man tillföra det genom tyger, krukor, prydnadsgrejer, osv. Det blir då även lätt att göra förändringar.
 
 
 
Till top